آشنایی با رشته مدیریت و بازرگانی دریایی



معرفی رشته مدیریت و بازرگانی دریایی, دروس تخصصی رشته مدیریت و بازرگانی دریایی

آشنایی با رشته مدیریت و بازرگانی دریایی

معرفی رشته مدیریت و بازرگانی دریایی :

هدف رشته مدیریت و بازرگانی دریایی تربیت کارشناس بازرگانی دریایی برای خدمت در ارگان‌های دریایی، حمل و نقلی، تجارت خارجی و برنامه ریزی کلان جمهوری اسلامی و دیگر شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی و دولتی مرتبط با امور مدیریت بازرگانی دریایی کشور است.


این رشته دارای سه گرایش مناطق ویژه، گمرکی و بندر و کشتیرانی می ‌باشد که هر گرایش تنها 18 واحد اختصاصی دارد. گفتنی است که این رشته از بین داوطلبان گروه‌های آزمایش ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی دانشجو می پذیرد.

گرایش مناطق ویژه دانشجویان این گرایش با اصول و انواع مناطق ویژه تجاری و صنعتی مرزی و دریایی از نقطه نظر اهداف، تولید، اشتغال، مالکیت، منافع، سرمایه‌گذاری خارجی، عملکرد و ساختار این‌گونه مناطق آشنا می شوند و علل پیشرفت اقتصادی کشورهای صنعتی پیشرفت و در حال توسعه را مطالعه می کنند تا بتوانند راه های پیشبرد و توسعه و جذب سرمایه‌گذاری را در مناطق ویژه فراگیرند.

اگر شما از آن دسته افرادي هستيد که هيجان تجارت و جاذبه هاي مسحور کننده دريا را با هم مي خواهيد بايد گفت رشته مديريت و بازرگاني دريايي همان چيزي است که به دنبالش هستيد.

مديريت و بازرگاني دريايي از جمله رشته هاي حوزه مديريت است كه به صورت ويژه به موضوع بازرگاني از طريق دريا مي پردازد.

دانشگاه هاي معدودي كه رشته مديريت و بازرگاني دريايي را ارائه مي دهند هدفشان تربيت كارشناساني است كه با تسلط بر امور گمركي و قوانين بازرگاني بين الملل و حمل و نقل دريايي، بتوانند در زمينه هاي تجارتي فعاليت كنند و يا خدمات مورد نياز شركت هاي بازرگاني را ارائه دهند.

اهميت و ضرورت رشته :

ضرورت و اهميت دوره کارشناسی مديريت و بازرگانی دريايی با توجه به آگاهی از آخرين پيشرفتهای مديريت و کاربرد آن براساس نيازهای جامعه بويژه سازمانهای دريايی و احتراز از تقليد صرف و به منظور برنامه ريزی کلان جمهوری اسلامی آشکار می گردد.

از طرفی ديگر با عنايت به تخصص مداری و شايسته سالاری تربيت نمودن متخصصين لازم جهت طراحی و تنظيم سيستم های مديريتی و اعمال حاکميت ضوابط بر روابط در اداره امور امری لازم به نظر می رسد. بنابراين تربيت نمودن افرادی که توان شناخت مشکلات و نارسايی های سازمانهای دريايی، گمرکی، حمل و نقل و تجارت خارجی ضروری بنظر می رسد تا در جهت رفع بهبود اوضاع گام های موثری را بردارند.

رشته مدیریت و بازرگانی دریایی، شباهت زيادي با رشته مديريت بازرگاني دارد با اين تفاوت كه تمركز آن در حوزه بازرگاني و تجارت، بر روي حمل و نقل دريايي و تجارت خارجی است.

رشته مدیریت و بازرگانی دریایی دارای 3 گرایش زیر می باشد:

- گرایش گمرکی

- گرایش بنادر و کشتیرانی

- گرایش مناطق ویژه

موقعیت شغلی در ایران

فارغ التحصیلان رشته مدیریت و بازرگانی دریایی می توانند در قسمتهای مختلف ارگان های دریایی ماز جمله:

· تدارکات،بازاریابی و بازرگانی کشتی ها، عملیات بنادر و کشتیرانی ها

· مالی و اداری بنادر و کشتیرانی ها،گمرکات و ارگانهای مرتبط

· حمل و نقل و جابجایی کالا در بنادر و پایانه های گمرکات مرزی و داخلی و مناطق ویژه تجاری

· پرسنلی و کارگزینی

فعالیت نمایند.

رشته مدیریت و بازرگانی دریایی,آشنایی با رشته مدیریت و بازرگانی دریایی

دانشگاه هاي معدودي كه رشته مديريت و بازرگاني دريايي را ارائه مي دهند

گرایش گمرکی

دانشجویان گرایش گمرکی با قوانین و مقررات گمرکی، مقررات عمومی صادرات و واردات و انواع کالاها و محصولات وارداتی یا صادراتی اشنا می شوند تا بتوانند امور گمرکی را هرچه دقیق تر، سهل تر و بهتر انجام دهند.

دروس تخصصی گرایش گمرکی:

پروژه تحقیقاتی، بهره وری سازمانی، مدیریت پایانه ها، قوانین و مقررات گمرکی، مقررات عمومی صادرات و واردات، شیمی، شناخت الیاف و مصنوعات آن، کانتینر و وسایل آن.


[ بازدید : 395 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 15 مرداد 1399 ] [ 13:52 ] [ hsi ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]