تاریخچه ورود اسکانیا به ایران


توبوس اسکانیا برای اولین بار در سال 1381 به ایران صادر شد و اکنون به عنوان یکی از مهم ترین اتوبوس های مسافربری کشور شناخته می شود. اولین اتوبوسی مدل اسکانیا که به اسکانیا 9 لیتری معروف بود، ظاهری چندان نا مناسب و تا حدودی زمخت و زشت داشت که مورد استفاده ناوگان های مسافربری قرار گرفت. اتوبوس 9 لیتیری تا سال 1383 هم تولید و به ایران صادر شد تا اینکه مدل 12 لیتری به بازار آمد و تخول عظیمی در صنعت حمل و نقل زمینی ایجاد کرد. این اتوبوس ها تا سال 1387 به گونه ای خاص تولید می شدند، برای مثال اتاق شان حالت کلاسیک داشت.


اتوبوس‌های اسکانیا از دهه هشتاد با تلاش‌های شرکت عقاب افشان به کشورمان وارد شدند. اتوبوس‌های اسکانیا به‌واسطه استهلاک و هزینه نگهداری کمتر نسبت به رقبا مشهور هستند و به مرور جایگاه خود را در بازار مشخص کردند. اتوبوس‌های اسکانیا همواره زیر سایه رقیب اصلی خود یعنی اتوبوس‌های ولوو قرار داشتند، اما با ورشکستگی رانیران و عدم عرضه محصولات جدید ولوو به بازار، ورق برگشت.

نمای ظاهری و طراحی اتوبوس اسکانیا

اسکانیا از لحاظ ظاهری بسیار چالاک و ساده است. تمامی پنجره های این اتوبوس دو جداره و چسبی هستند. به طور کلی اسکانیا در کنار سادگی و شیک بودنش بسیار ایمن است و دارای بدنه ای مقاوم می باشد. اتوبوس های جدید اسکانیا در ایران تغییرات کوچکی در مقایسه با مدل های قبلی خود دارند که همین تغییرات سبب مدرن تر شدن آن ها شده است. داخل این خودروهای مسافربری به گونه ای طراحی شده است که از سر و صدا جلوگیری شود تا مسافران یک سفر راحت و آرامش بخش را تجربه کنند. در اسکانیا اتوبوس هایی بزرگ تعبیه شده که قابلیت این را دارند تا کمی جابجا شوند و آن ها را تکان داد. سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم تهویه مطبوع از جمله امکانات اتوبوس های اسکانیا می باشد.بهتر است سری بعد که قصد سفر به تهران یا هر شهر دیگری را داشتید، به یکی از آژانس های مسافرتی یا سایت های فروش بلیط مراجعه نموده و با خرید بلیط اتوبوس تهران، یک سفر با اتوبوس را تجربه کنید تا متوجه شوید خبری از آن اتوبوس ها نیست!


https://www.ilna.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-206/867452-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%A8%D9%88%D8%B3-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%A7


[ بازدید : 388 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 28 مرداد 1399 ] [ 14:44 ] [ hsi ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]